Veel gestelde vragen (FAQ's)

Hoe winkel je?

Product zoeken

Gebruik de navigatie van de website om producten te zoeken of selecteer een product in de kijker op de homepage. U kan bovenaan kiezen per producttype of in de linkerkolom filteren op merk.

Om gedetailleerde informatie over een product te bekijken, klikt u op de naam of afbeelding van het product van uw keuze. Op deze pagina vindt u onder andere :

  • een foto van het product
  • informatie over het product
  • de prijs van het product
  • de voorraadstatus van het product (zie aanduiding "in stock")

Een bestelling plaatsen

Om een product te bestellen, duidt u aan hoeveel stuks u wenst en klikt u op de knop "Bestel". Het product en het aantal wordt toegevoegd aan uw winkelmandje waarna u automatisch terecht komt op de homepage.

De winkelwagen is het onderdeel van onze shop waar u de producten in kan opslaan die u wenst aan te bestellen. In de rechterkolom van onze website ziet u steeds hoeveel producten u aan het winkelmandje hebt toegevoegd en de totale prijs. Door op het winkelwagen icoon of de titel "winkelwagen" te klikken wordt de inhoud getoond met de naam van het artikel, het aantal stuks en de kostprijs per artikel.

Van zodra u alles wat u wenst te kopen in de winkelwagen hebt gestopt, kan het proces om af te rekenen starten door in de rechterkolom onder de inhoud van de winkelwagen op "Bestellen" te klikken. U kan er ook voor kiezen om op "Bewerken" te klikken, waarna u een overizcht te zien krijgt van de inhoud van uw winkelwagen, met de mogelijkheid om aantallen aan te passen of om producten uit uw winkelwagen te verwijderen.

De pagina die u nu te zien krijgt, geeft een formulier weer waarin u de velden aangeduid met een rode asterix (*-teken) verplicht dient in te vullen. Deze klantgegevens worden strikt voorbehouden om de verkoop wettelijk en zo vlot mogelijk te laten verlopen. We respecteren uw privacy rechten en in geen geval worden deze gegevens met derden gedeeld.

Onder het formulier met uw klantgegevens vindt u een overzicht van alle producten en het aantal stuks dat u wenst te kopen.

Vervolgens kan u een betaalmethode kiezen. Op dit ogenblik aanvaardt Davinci contante betaling bij afhalen, voorafbetaling via overschrijving en betaling via PayPal / kredietkaart.

Om verder te gaan dient u op  "bestelling controleren" te klikken vooralleer u uw bestelling door kan sturen. Daarna volgt u stap voor stap het verdere aankoop- en betalingsproces. Het bestelproces kan op deze pagina nog steeds geannuleerd worden.

 

Hoe betaal je?

Particulieren

Aankopen via de webshop is enkel mogelijk met voorafbetaling.

U kan op verschillende manieren uw voorafbetaling vervullen:

  1. Met een bankoverschrijving, dus een overboeking vanuit uw bank naar onze bankrekening CENTEA 860-1030305-50 - IBAN BE86 8601 0303 0550 - BIC SPAABE22
  2. Via uw PayPal account met VISA creditcard, Mastercard of andere door PayPal ondersteunde betaalmethoden.

Bedrijven, overheid

Naast dezelfde mogelijkheden als hierboven kunnen bedrijven betalen via factuur met 30 dagen betaaltermijn.

 

Wat te doen bij annuleren of retourneren

Annuleren

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos.

Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Davinci reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Retourneren / afkoelperiode

U heeft een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal voor u bestelde producten. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie artikel 4.1 van onze algemene voorwaarden.
 
Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Davinci zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.
 
Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Davinci kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail, fax of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig.

Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Davinci heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald.
 
Retouradres:
Davinci
Hortensialaan 8
8400 Oostende

 

Hoe neem je contact op?

Vragen in verband met producten aangeboden op deze site

Je kan een e-mail sturen naar info@davinci-ict.be of je stelt je vraag via het contactformulier. Bij dringende vragen over een voorraadsituatie of een bestelstatus kan je ook terecht op het nummer 0494/46.78.42. Davinci streeft ernaar om u zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Vragen in verband met hardware storingen

Een dringende support oproep doe je best telefonisch op het nummer 0494/46.78.42 of per e-mail indien niet superdringend. Indien nodig kan een afspraak worden gemaakt voor een on-site herstelling.

"Ik kan via MS Word mijn etiketten niet meer afprinten", "Ik krijg die bijlage niet open", etc.

Voor supportvragen in verband met het gebruik van software (Windows, Office, ...) kan je niet telefonisch bij Davinci terecht.